1 Mart 2012

Kim Kimi Uyutur?

Uykusuz bir gün daha...

Ben bu uyku işini beceremedim gitti.Denemediğim yöntem kalmadı.Cadı kızım her seferinde kazanan taraf oldu çıktı yani.

Bir kere 11 den önce katiyen yatmıyor illa ki o saat gelecek.Yatağa girdiğimiz andan itibaren aklına türlü türlü oyunlar geliyor,şarkı söylüyor,çisini söylemeyen cadı çisim geldi diyor....

Dün akşam tüm yöntemleri karıştırıp hepsini birden uygulamaya çalıştım ve tabi ki sonuç yine 1 saatlik bir zaman dilimi ve sonra uyku.Akşam yemeğinden sonra yorulacağı hangi oyun varsa oynadım,nerdeyse bütün gece oyun oynadık diyebilirim.Kurnazlık yapıyorum yorulsun ki 1-2 saat sonra uykusu gelsin.Önce toplarla oyun sepetinin içine atmaca, sonra yakalamaca, sonra saklambaç.Yaklaşık 1,5 saat böyle geçti.Daha sonra sakinlemesi için yemek yapma oyunu oynadık.Bebeklerini ve küçük sevimli hayvanlarını koltuğa diziyoruz, oyuncak yemek tabaklarıyla onlara yemek yediriyoruz.Şimdiki oyuncaklar gerçekten dahice düşünülmüş.Yemek olarak köfte, sosis, üzüm, muz, havuç, patates, yumurta aklınıza ne gelirse var.Onları yedirdik.Hanfendi sıkıldı, saat de ilerledi.10:30 gibi hadi yatağımıza gidelim dedim ama o göz yok farkındayım.Ben yoruldum o hala yeni oyun oynama derdinde.En son çare kitap okuyalım dedim.Allah'tan kızım kitapları çok seviyor.Aklımca son yarım saatte sakin şeyler yapıyorum ki uykusu gelsin.Kitap okumaya başladım.

Her akşam uyumadan önce sütümüzü içiyoruz o esnada biraz uykusu geliyor.
Yatağımıza gittik Eylül hanım sütünü istedi.Ben nasıl hevesleniyorum.Tamam diyorum budur sütünü istedi yatağına kendisi gitti uykuya rahat geçicek.Sütü içti yanına uzandım baktım mıkırdanıyor:

 - Ne oldu Eylül?
 -Tırtılımı istiyorum.
 -Tamam al bakalım.
 -Atımı istiyorum.
 -Tamam kızım al.
 -Masal anlat.
 Pamuk prensesi anlatıyorum.Gözler faltaşı.
 -Çocuğu anlat
 Hemen parka giden çocuk hikayesi uyduruyorum
 -Yılanı anlat
 Nerden gelir aklına böyle şeyler.
 -Hemen uyuyoruz Eylül diyorum hafif ses yükselterek.Korkutmakta istemiyorum.O da annemim taktiği kızarım ama onunla kaldığı zamanlar maalesef öyle uyutuyor başa çıkamıyor çünkü.Arap adam geliyo hemen yatalım diyor :)
 -Babam nerde anne?
 -İçerde uyuyo
 -İçeri gidelim
 -Hayır baba gelicek sen yat

Baba çağrılır birlikte uyumaya çalışılır.Bu seferde şarkı söylüyor ben o şarkı söyleyince çok gülüyorum o kadar sevimli söylüyor ki birde bazen söylesin diye ''Eylül şarkı söyler misin çok mutlu olucam diyorum :))''
 2,5 yaşındaki o minicik kız inanamıyorum bu durumu kullanıyor.Başlıyor şarkı söylemeye:

-5 duyu organımız vaaaar,birincisi etrafı göreer,göz göz göz...Mutlu musun anne ? diyor ve ben ölüp bitiyorum, tabi ki yelkenleri suya indiriyorum,gülüyorum,sarılıyorum,öpüyorum.Baba da kızıp gidiyor.Sonra sakinleşiyoruz.Eylül hemen uyuyoruz yoksa yarın parka gidemeyiz diyorum.Şarta bağlıyorum ki en azından yapmak istediği birşeyin buna bağlı olduğunu düşünsüz bu da bir yöntem ama bizde işe yaramıyor.Ben gözümü kapattım sende kapat.Tamam diyor bi kaç kere konuşuyor ben hiç konuşmuyorum uyuyo numarası yapıyorum derken gerçekten uyuyakalıyorum.Kim kimi uyutuyor bu durumda? Eşim uyandırıyor saat 12:15 Eylül uyumuş, sanırım uyumamı bekliyor bu çocuk.

Çoğu akşam böyle geçiyor.Ben istiyorum o yattıktan sonra 1 saat bana kalsın ama enerjim öyle bitiyor ki bende hemen uyuyorum.Bir de gece kalkması var ki en az 3 kere :( uykusuz gecelere devam yani.Daha iyi bir yöntem bulana kadar en azından biz de durum böyle.Önerisi olan?

Hiç yorum yok: